2014. február 25., kedd

Gombacsodák

Nem is olyan régen megrendeltem egy szakácskönyv-sorozatot, amit először kicsit bántam, de a legutóbbi könyvecske minden kétségemet eloszlatta. Csupa gombából készült fantasztikus étel szerepelt benne. Vannak jól bevált gombás receptjeim, de ez most azonmód bekerült közéjük.
Íme:
 
Fehérboros csőben sült gomba
 
Hozzávalók:
  • 50 dkg csiperkegomba
  • 1 fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 1, 5 dl tej
  • 1, 5 dl fűszeres fehérbor
  • 8 dkg sajt
  • 4 ek tejszín
  • só, bors, kakukkfű, szerecsendió
 
 
A gombát meghámozom, felszeletelem. A hagymát felkockázom, és 2,5 dkg vajon megpárolom. Hozzáadom az átnyomott fokhagymát, kicsit pirítom, majd belekeverek 1 tk kakukkfüvet, picike sót és végül a gombát. 10-15 percig párolom, amíg megpuhul a gomba.
A sütőt 220 °C-ra előmelegítem.
A mártáshoz felolvasztom a maradék 2,5 dkg vajat, beleteszem a lisztet, és kicsit pirítom. Kis lángra teszem, és kézi habverővel fokozatosan belekeverem a tejet és a bort. Állandó kevergetés mellett addig főzöm, míg besűrűsödik és sima lesz. A sajtot finomra reszelem, és a mártásba keverem a tejszínnel együtt. Alaposan megsózom és megborsozom.
A gombát egy kerámia sütőtál közepére halmozom, úgy, hogy kb. az egyharmadát foglalja el középen, hosszában. A két oldalára öntöm a mártást, és egy keveset a gomba tetejére csurgatok. 10-15 percig sütöm, amíg a sajt aranybarna lesz. Köretnek rizst vagy bulgurt adok mellé.
 
Ami azt illeti, én egy kicsit elsóztam, de kifejezetten jó volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése