2014. február 17., hétfő

A reklám varázsa

Ezt a tortát az új vajas Rama reklámjában láttam - szerelem volt első látásra. Aztán felsiettem az ezt propagáló oldalra, és amint megszereztem a receptet, hirtelenjében meg is sütöttem.
Így hát elkészült ez a csoda, ami se nem gyors, se nem olcsó, viszont annyi benne a kalória, hogy nem is érdemes számolni. Tehát minden rossz tulajdonságát figyelembe véve ideális ünnepi torta: nagyon szép és nagyon finom. Különleges alkalmakra való.
Íme:
 
Mandulás torta
 
Hozzávalók:
A tészta
  • 12 dkg Rama vajas íz
  • 10 dkg kristálycukor
  • 10 dkg porcukor
  • 4 tojás
  • fél narancs reszelt héja
  • 10 dkg darált mandula
  • 10 dkg liszt
  • késhegynyi szalalkáli
  • csipet só
  • 1 tk sütőpor
A krém
  • 12 dkg Rama vajas íz
  • 2 dkg kristálycukor
  • 10 dkg porcukor
  • 1 cs vaníliás pudingpor
  • 4 dl tej
  • fél narancs reszelt héja
  • fél narancs leve
  • 6 ek meggylekvár
  • meggy és szeletelt mandula a díszítéshez
 
A sütőt 185 °C-ra előmelegítem. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét 10 dkg kristálycukorral kemény habbá verem. A Rama-t habosra keverem a porcukorral és a tojások sárgájával. A lisztet összekeverem a maradék alapanyagokkal, majd hozzákeverem a tojásos masszához. Az egészet óvatosan fellazítom a felvert tojásfehérjével.
Egy 20 cm átmérőjű tortaforát kivajazok, és megszórom zsemlemorzsával. Belekenem a tortamasszát, és egyenletesen eligazítom. 30 perc alatt megsütöm (tűpróba!).
A vaníliás pudingport a tejjel és 2 dkg kristálycukorral elkészítem a tasakon leírtak alapján, majd hagyom hűlni. A Rama-t habosra keverem a porcukorral, hozzákeverem a narancshéjat és a pudingot. Az egészet habosítom.
A meggylekvárt kikeverem a narancs levével. A süteményt kettévágom, és mindkét lapját megkenem a lekvárral. Az alsó felére rákenem a krém kicsit több, mint a felét, és ráteszem a felső lapot. Kívülről megkenem a tortát a maradék krémmel, megszórom a szeletelt mandulával, és meggyel díszítem.
 
A képen szereplő tortát eperrel díszítettem, mert szerintem remekül passzol a vaníliás mandulával.

1 megjegyzés: