2014. május 8., csütörtök

Kedves Naplóm!

Valahogy mindig ez a megszólítás kívánkozik nekem ide. Na de a mostani receptet tekintve, mindez merőben közömbös. Mert most egy csodálatos, egészséges, könnyen elkészíthető, gazdaságos és nagyon mutatós sütnivalót mutatok be.
 
Svéd kovásztalan kenyér
 
Hozzávalók:
  • 1 kg Graham liszt
  • 20 dkg finomliszt
  • 1-2 ek só
  • 1-2 ek köménymag
  • 1, 5 dl olaj
  • 6 dl víz
 
A hozzávalókat egy tálba szórom/öntöm, és egy kés élével morzsásra keverem. A morzsát jó állagú tésztává gyúrom. 2-3 órát hagyom pihenni, majd kicsit átgyúrom. A sütőt 200 °C-ra előmelegítem. A tésztát több kisebb adagban 1-2 mm vastagra nyújtom, és derelyeszaggatóval csinosra felszeletelem. Beteszem a sütőbe, és addig bennhagyom, míg hólyagok lesznek rajta, és szépen megbarnulnak.
 
Én a köménymagot készlethiány miatt fele őrölt köménnyel, fele római köménnyel pótoltam.
Kb. 5x10 centis téglalapokra vágva 72 db kenyérke lett. Igen kiadós a tészta, és a kész kenyér 3 nap múlva sem puhul vagy keményedik meg.

Újabb kiegészítésként megjegyzem, hogy 2-3 napra bőven elegendő fél adagot készíteni, és én bizony egy percet sem hagyom már pihenni. Amint begyúrtam, röpül a forró sütőbe...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése