2020. március 23., hétfő

Visszatérő

Sok év után újra nekilátok a blogírásnak. Akárhonnan nézem, három éve már, hogy utoljára írtam. Azóta sok minden történt - befejeztem a szénhidrát-csökkentett, édesítőszeres, gyógyszeres mókát, orvosi konzultációk után (de azóta jobban figyelek a szervezetem azon jelzéseire, hogy "Mára elég lesz a cukorból!"); kiderült, hogy a laktózt sem bírom, így a laktázenzimes tejtermékek és tabletták után inkább letettem a tejet, úgy, ahogy van.
Na de egy vegetáriánus étkezésének igen masszív alapját képezik a tejtermékek, így néhány hét elteltével már csomagolással együtt megettem volna egy egész guriga cseppet sem laktózmentes sajtot is, így újra bevásároltam laktózmentes tejtermékekből. Leírhatatlan öröm és boldogság árasztott el, amikor megettem egy camambert-es szendvicset egy pohár gyümölcsös joghurttal, majd IGAZI (laktózmentes) tejjel megittam a kávém. Másnap olyan migrénem volt, hogy lábra sem tudtam állni - egész addig, amíg "róka képében" meg nem szabadultam minden előző nap elfogyasztott ételtől.
Anya szerint hirtelen volt a visszatérés a tejtermékekhez, ez lehetett a baj. Én meg úgy gondoltam, semmi különös, mindig is fejfájós voltam, de inkább pihentetem a tejes dolgokat. Aztán legközelebb, amikor megint laktózmentest ettem, pontosan ugyanezt a migrénes bulit csináltam végig. Ez már nagyon nem tetszett. Egy nagyon kedves belgyógyászunk csinált egy ételallergia vizsgálatot, mert én tejfehérje-érzékenységre gondoltam, de nem, minden rendben volt. Ennek ellenére azt mondta, hogy ha a szervezetemnek ennyire nem tetszik a tej, inkább felejtsem el. Így lettem ovo-vegetáriánus (és nem mellesleg a fejem is sokkal ritkábban fáj, migrénem pedig csak akkor van, ha nagyon keveset alszom).
Próbálkoztam a vegán étkezéssel, és van is néhány vegán receptem, amit nagyon szeretek. De a tojást nem tudom elfelejteni. Nagyon a szívemhez nőtt.
Azt gondolom, a legtöbb tejterméket tartalmazó vegetáriánus étel vígan helyettesíthető növényi termékekkel: vaj>margarin, állati tej>növényi tej, túró>tofu, joghurt>gyümölcspép, tejföl>növényi krémek. De a sajt, az nem ilyen egyszerű. Persze vannak vegán "sajtkészítmények", amik olyanok, amilyenek (leginkább drágák), de ha nagyon kell, legalább van, ami olyan, mintha... Én még nem csináltam vegán sajtot, anya próbálkozott, de az inkább felejtős. Viszont van egy zseniális vegán parmezán por receptje, azt majd mindenképp megosztom.
Szóval változnak az idők, meg kell próbálni alkalmazkodni, amennyire megy. És örülni annak, aminek csak lehet. 🖤

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése